تبلیغات
یاران امام زمان
یاران امام زمان
برترین اعمال شیعیانمان، انتظار فرج است.
پیام مدیریت وبلاگ :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، به این وبلاگ خوش آمدید . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن كیفیت مطالب وبلاگ یاری رسانید .

rss

درباره ما
سلام
به وبلاگ خودتون خوش اومدین
امیدوارم که لحظات خوبی رو اینجا داشته باشین!
ممنون میشم اگه با نظرات قشنگتون منو در بهتر شدن وبلاگ یاری کنین
با تشکر یاران امام زمان
ایمیل مدیر وبلاگ
موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
نظرسنجی
مطالب سایت را چگونه ارزیابی می كنید؟





نویسندگان
صفحات اضافی
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
  

ابتدا نیت كنید

سپس برای شادی روح حضرت حافظ یك صلوات بفرستید

.::.حالا كلید فال را فشار دهید.::.

برای گرفتن فال خود اینجا را كلیك كنید
دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



كد عكس تصادفی

كد تقویم


ساخت كد صوتی آنلاین




خرید شارژ ایرانسل، خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ تالیا
جستجو

پیوندهای روزانه
لینك دوستان
آخرین مطالب ارسالی

 بزرگترین ناو هواپیمابر امریكا، در روزهای آینده، برای كسب اجازه جهت ورود به خلیج فارس، به "ایستگاه سپاه" خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، رسانه های خارجی روز گذشته در حالی از اعزام یكی از قدیمی ترین ناوهای هواپیمابر امریكا به نام "اینترپرایز" به خلیج فارس خبر دادند كه این اقدام یعنی اعزام ناوهای هواپیمابر به منطقه، به امری روزمره و همیشگی از سوی امریكایی ها تبدیل شده است.

بنا بر آنچه رسانه ها منتشر كردند، ناو هواپیمابر "اینترپرایز" به عنوان بزرگترین ناو آمریكا و اولین ناو هواپیمابر با سوخت هسته ای در دنیا با وزن 85 هزار تن به همراه شناورهای نظامی همراهش در میان تدابیر شدید امنیتی روز چهارشنبه گذشته از كانال سوئز عبور كرد تا در روزهای آینده در خلیج فارس و احتمالا در بحرین (محل استقرار ناوگان پنجم امریكا) مستقر شود.
ناو هواپیمابر آمریكایی اینترپرایز

هرچند این اقدام نیز همچون گذشته با تبلیغات رسانه ای و اخباری نظیر بسته نگه داشتن راه های منتهی و موازی با كانال سوئز و همراهی 5 شناور جنگی و یك زیردریایی اتمی، همراه بود، اما این هیمنه پوشالی باعث نخواهد شد تا این غول عظیم دریایی ارتش آمریكا، هنگام عبور از تنگه هرمز به سپاه پاسداران جواب پس ندهد.

بنا بر ماموریت تعریف شده برای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یكی از مهم ترین اقدامات روزمره این نیرو، رهگیری ناوگان های بیگانه حاضر در خلیج فارس است كه طی آن، پاسداران حاضر در این منطقه كه همگی مسلط به زبان های خارجی هستند، كار ثبت عبور و مرور شناورهای خارجی را برعهده دارند.

این نقطه یك ایستگاه بین المللی به نام سپاه استیشن (Sepah station) است و همه شناورهای عبوری از تنگه هرمز موظف هستند كه خود را به نیروهای ایرانی معرفی كنند.

برهمین اساس كلیه ترددها در این منطقه اعم از شناورهای تجاری و نظامی كه عبور بی ضرر از تنگه هرمز دارند، كنترل می شوند كه این امر شامل تمامی ناوگروه های امریكایی از جمله ناوهای غول پیكر هواپیمابر آنها نیز خواهد شد.

البته این رهگیری و سوال و جواب تنها محدود به تنگه هرمز نیست بلكه حتی قبل از آن، فعالیت نیروهای سپاه آغاز می شود. شنودها از ورای منطقه آغاز و رهگیری برای "مثبت كردن" (كسب اطلاعات از شناورهای بیگانه) در این منطقه انجام می شود.

در این محدوده هرشناوری در هر زمانی كه وارد خلیج فارس شود، از طریق سیستم های شنود، یگان های شناوری، رهگیری با هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه های راداری رصد و شناسایی شده و تحت كنترل سپاه قرار می گیرد.
گشت های دریایی سپاه در خلیج فارس

از آنجایی كه بیشترین بار ابهت این ناوگروه های آمریكایی در تبلیغات رسانه ای آن خلاصه می شود، وقتی شناورهای ناوگان های نظامی آنها قصد ورود به خلیج فارس را دارند به طور عمده به صورت كاروانی وارد می شوند؛ مثلا 4 فروند همراه هم.

یكی از نكات حائز اهمیت، این است كه شناورهای آمریكایی برای خودشان حریم امنیت تعریف كرده اند كه این حریم در سایر نقاط دنیا رعایت می شود.

به عنوان مثال حریم ناوهای هواپیما بر آمریكایی در دنیا 10 كیلومتر است یعنی در شعاع كمتر از 10 كیلومتری این شناور هیچ جنبنده ای نباید باشد.

بر همین اساس در بسیاری از نقاط دنیا وقتی این ناوها وارد تنگه ها و كانال ها می شوند آن تنگه به مدت 24 ساعت بسته می شود تا نیروهای آمریكایی به راحتی عبور كنند (مانند آنچه در اخبار منتشر شده از عبور "اینترپرایز" از كانال سوئز عنوان شد).

هیچ شناوری حق نزدیك شدن به این ناوها را ندارد به ویژه اگر آن ها تشخیص دهند كه آن شناور، شناور نظامی است. اما این قانون نانوشته در "تنگه هرمز" معنایی ندارد چراكه جمهوری اسلامی ایران این حریم را قبول نداشته و البته آمریكایی ها هم چاره ای جز گردن نهادن بر این واقعیت ندارند و بهمین دلیل است كه معمولا به همراه ناوهای سایر كشورها وارد نمی شوند چرا كه نمی خواهند هیمنه ظاهری شان جلوی آنها شكسته شود.

اما به هرحال تمام سعی خود را می كنند تا به شكل های دیگر مانع از نزدیكی گشت های شناسایی سپاه به خود شوند.

مثلا گاهی حتی با هماهنگی كشورهای جنوب خلیج فارس، در سكوت رادیویی و در بین شناورهای تجاری و با سرعتی به اندازه سرعت آن ها به سمت تنگه هرمز می آیند و حتی كشور عمان هم كه ایستگاه بین المللی دارد آن ها را صدا نمی زند ولی به دلیل قدرت و تسلط بالای نیروهای سپاه، به خوبی آن ها شناسایی می شوند.

آمریكایی ها برای فرار از این سوال و جواب، ساعات مختلفی در روز را آزموده اند تا بلكه نیروهای سپاه هوشیار نباشند. مثلا ساعت 12 نیمه شب یا 3 و 4 بامداد را تجربه كرده اند اما همیشه رهگیری شده اند.

آنها حتی آبراه خود را از آب های بین المللی به آبهای عمان تغییر می دهند ولی باز هم رهگیری می شوند چرا كه نقاطی در تنگه هرمز هست كه آن ها مجبورند تغییر مسیر دهند.

حال باید دید فرماندهان ارتش آمریكا چه راهی را برای جواب پس دادن این غول 50 ساله كه در بسیاری از جنگ ها از جمله جنگ آمریكا علیه عراق در سال های 1991 و 2003 مشاركت داشته و بنا بر گزارشهای منتشره، آخرین ماموریت خود را سپری می كند، برمی گزینند؟

آیا مانند گذشته، سعی در فرار بیهوده از این "سوال و جواب تحقیرآمیز" خواهند داشت و یا بدون دست و پا زدن، برای ورود به خلیج فارس از سپاه پاسداران "كسب اجازه" خواهند كرد؟